Hvem er vi?
Som forældre til 2 aktive drenge, i en 3 værelses lejlighed ved Trøjborg er det ingen hemmelighed, at vi manglede et frirum til aktiv leg. Vi har altid brugt naturen omkring os meget, hvor de lokale legepladser ofte blev besøgt. Efterhånden som drengene blev ældre, blev deres behov anderledes, det var ikke længere nok med den lokale legeplads.
Men det skulle vise sig ikke at være nemt at finde legepladser og andre gratis events. Allerede i 2016 startede frustrationen, hvor de første tanker til det der blev Børnenes Aarhus begyndte. Fra frustration til idé, startede vi Instagram profilen i Maj 2017, hvor vi viser byen frem i billeder. I april kom Facebooksiden til, hvor vi deler aktuelle arrangementer fra Østjylland. Der var ingen tvivl om, at vi var ved at skabe vores helt eget univers, hvor alle familier skal kunne være med.
Børnenes Aarhus skal nemlig være et medie for alle familie. Som studerende blev vi selv frustreret over den evige guide til biograffilm og Tivoli Friheden. Derfor har vi en klar mission om at Børnenes Aarhus skal være et multikulturelt medie. Vi tog simpelthen børnebrillerne på, hvor ingen hudfarver, kulture eller sprog mødes som en forhindring, med med åbne arme.
Fokusområder
På Børnenes Aarhus lever vi efter nogle helt klare værdier. Disse værdier skal skinne igennem vores arbejde og danne rammen omkring vores univers på Instagram, Facebook og hjemmesiden. Ansvar er et af vores værdier, fordi vi vil tage ansvar og gøre en forskel. Dette gør vi gennem formidling af velgørenhed og ved selv at bidrage til velgørende formål. Vi er passioneret omkring vores arbejde, hvilket skal skinne igennem når vi formidler relevant og aktuelt indhold for børnefamilierne. Det skal give værdi for jer og inspirere jer til at bruge tiden sammen, så I får nogle gode minder.
Teamet bag Børnenes Aarhus
Michael Frederiksen
Co FounderDen gale hattemager, der slynger idéerne ud af ærmet. Ansvarlig for sociale medier. Kontaktes pr. mail: Far@bornenesaarhus.dk
Camilla Kirketerp
Co FounderCamilla var en del af teamet fra begyndelsen i 2017 til 2019. Med sit strukturelle overblik og sans for detaljer stod hun for annoncering og redaktion.